Endelig opdatering !!! • 8. juli 2008 • Foto: Jesper Holm & Heidi Taymyr Holm mfl.©
OBS !!! URIMELIGT MANGE MERE ELLER MINDRE SPÆNDENDE BILLEDER .....
Det er nu så lang tid siden jeg har opdateret en 'ugerapport', at jeg ikke kan huske hvad vi har lavet siden marts måned !!!
Jeg kan huske at naboens søn var ved at brænde hele brakmarken lige uden for haven af, men heldigvis skete der ingen skade. Det var så vådt på marken, at ilden heldigvis aldrig var kommet i nærheden af vores hus. Siden da er godt 3.000 kvm af samme brakmark pløjet, sået og indhegnet, så vores hunde nu har fået deres egen lufteplads, men mere om det senere.
Så kan jeg huske at jeg - som sædvanlig havde jeg nær sagt - har ligget og rullet rundt på skovstien i Tybjerg, men det startede også langt tidligere, og så kan jeg huske at 3 af vores hunde har vimset rundt på Tybjergvej - alene !!!
NATIONALT I NÆSTVED

Mie blev BEST IN SHOW i juniorhandling i Næstved med Peek-a-boo
© Heidi Taymyr Holm eller Jesper Holm ?!
National udstilling i Næstved var sild-i-tønde agtig. Da slædehundefolk tilsyneladende er bange for vejret, blev vi - på utallige opfordringer fra nogle af de vejr-angste slædehundeejere - presset indendørs i en bette forhal.
Twister blev BIR og vistnok 3'er i gruppen. Og mon ikke Fister blev BIM! ... ja, jeg ku' sådan set checke efter på nyhedssiden, men det gider jeg ikke ;-) ... kan bare huske det gik godt !!
MIN INDRE BREE !!!

Skov-luftepladsen i snevejr
© Heidi Taymyr Holm
Man husker ikke rigtig vinteren 07/08 for noget med sne, men den var der faktisk. Et par gange fik vi fornøjelsen af den på især skov-luftepladsen, hvor sneen ikke smelter så hurtigt, som på den mere åbne lufteplads i den anden ende af byen.
Og slæden - den gamle altså - var også i brug en enkelt gang. Det var den dag, hvor Charløbelotte og de andre Mut folk havde arrangeret morgenmad i skoven i anledning af 2. påskedag. "Er der nogen der har en dug i bilen?" spurgte Charlotte ... og har man ikke altid en nervøs blå velourdug i bilen ??? Jo da, så frem med min dug og mit nye kaldenavn Bree van der Kamp. Det er nok både første, sidste og eneste gang i hele mit liv jeg bliver sammenlignet med Bree fra Desperate Housewifes. Supertrimmet, særdeles velplejet, smuk som et stjerneskud, perfektionist, rengøringsvanvittig .... arj, lyder ikke helt som mig vel !!! Men dugen .. DEN havde jeg.
OG SÅ VAR SÆSONEN SLUT

Sæsonafslutning - afterbiking med Yepper og Peek-a-boo .... og ja, de har sgu ret, når de siger jeg har jord i hovedet !!!!
© Jesper Holm
Pludselig ... inden man næsten syntes den var startet ... sluttede løbssæsonen, og den blev afsluttet med manér i Hvalsø, hvor Sportsudvalg Sjælland havde lavet en fint arrangement. Både Jesper og jeg cyklede, og mens Jespers velo'ister var fastlagt med Yepper og Whobee, så var jeg mere i tvivl. Skulle jeg ta' Twister og Xana eller Buus og Xana .... Valget faldt til sidst på Twister, for Buus er jo ingen vårhare længere. Men nøj et træls valg. Hvor mit biologiske ur aldrig har sagt andet end et klingende taktfast NEJ TAK, så var Twisters bioclock ganske anderledes i den periode. Der var nemlig ret små hvalpe hjemme, og Twister var synligt ærgerlig over at det ikke var hendes. Det biologiske tik-tak-ja-tak klikkede på højtryk, og hvem gider så at spekulere over tidsure ?? Ikke Twister i hvert fald. Jesper startede lige efter mig, og på grund af mit lulle-tempo, varede det ikke længe før han indhentede mig - på trods af de 2 min. forspring jeg havde. Til gengæld syntes Yepper og Whobee så at det var rigtig hyggeligt at følges - det plejer vi jo !!!! Så de gik i stå, da de mødte os. Nå, men vi var da med, og det var kun den sidste 3. del af ruten jeg havde krampe i foden !!!
Men bortset fra det, så var det et rigtig hyggeligt arrangement, og vores sjællandske sportsudvalg i DSHK er super gode til at lave arrangementer, hvor både hygge og ambitioner kan gå op i en højere enhed.
HILLERØD OG NÆSTVED

Jesper i mål ved TV2 East løbet i Næstved
© Heidi Taymyr Holm
Om det var vejret der gjorde det, skal jeg ikke kunne sige, men i Hillerød var der en fantastisk god stemning - bedre end man længe har oplevet det. Mens solen skinnede og varmede vores regnkolde kroppe, blev der hygget og snakket på kryds og tværs, og vi fik talt med en masse, vi ikke rigtig har talt med længe. Dejlig udstilling. Gamle Kjudi viste, at selvom man er en gammel kælling, så kan man godt banke ungdommen ud af banen. Det gjorde hun og blev ikke bare BIR veteran, men også BIR! Det var på flere måder dagen hvor alderdommen satte ungdommen på plads, for i Kareler ringen blev Bessi Bom også BIR !
Søndag morgen skulle Jesper være i form til TV2 East løbet i Næstved. Xanadoo og jeg var med som heppekor, og Jesper kom helskindet igennem i en glimrende tid. Jesper havde prøvet at invitere hele klisterklubben og andre til at deltage, men sjovt nok sku' vi allesammen noget andet *smil* (arj, vi var faktisk et par stykker, der bare indrømmede at vores form var elendig, og at vi ville himle efter de første 500 m !!!! Man ka' jo lige så godt selv sige det, når det alligevel er så indlysende).
Søndag eftermiddag var vi også en smut i Hillerød - bare på en kigger. Afghanhound Abica's Marquis de Sade vandt ikke bare racen og gruppen men også BEST IN SHOW !!!!
HVALPETRÆF

Zulu Awards - 3 mdr. gamle
© Heidi Taymyr Holm
Den 12. maj mødtes vi med de 3 Zulu Awards på luftepladsen - iøvrigt sammen med Pulier, Kinesisk hårløse og Afghanere. Det var hyggeligt at se de 3 bøllebanditter igen :-)
De stortrives alle 3 med deres nye 'familier' ... hhv. to- og firebenede.
TIVOLI FRIHEDEN

Tivoli Friheden i maj 2008
© Jesper Holm
Nogle var i Fjellerad, andre var til bryllup hos de kongelige', men jeg var i Tivoli Friheden en solrig lørdag i maj. Og mens Whobee, Xanadoo og jeg var i Friheden med kollegaer, så tog Jesper en tur en times kørsel nordligere og hentede det hegn, der nu sidder omkring vores luftemark. Det brugte hegn kostede ca. kr. 5.000 mindre end det ville ha' gjort i ny model, og den slags er fix for fattigrøve !!! Han nåede retur lige præcis inden raceparaden, så han kunne gå med der med tøserne. Som repræsentanter for racen gik i forvejen Bodil Nielsen - Setzionaze - og Elly Hansen - Huskygaarden - der også var på scenen da Siberian Husky'en skulle præsenteres under temaet "Hunde jorden rundt".
KA' BRUMBASSER FLYVE ???
Ja, det kan de jo faktisk, og derfor besluttede jeg mig for, at så ka' jeg sgu da også løbetræne !!! Med vores allesammens marathongeni Henrik Jørgensen i hånden ... eller hans bog i hvert fald ... gik jeg igang. Jeg har før løbetrænet, men altid bare umotiveret 'nu begynder jeg at løbe'. Jeg har altid gjort den sædvanlige begynderfejl - løbet for hurtigt og for langt, og med bankende ømme muskler, manglende iltapparat og nedadgående energi, er jeg hver gang stoppet relativt hurtigt igen, i erkendelse af, at min krop er skabt til noget større end at være veltrimmet løber !!!
Men Henrik Jørgensen - og det faktum, at stort set alle andre tilsyneladende løber - fik mig godt igang, og i skrivende stund er jeg igang med min 9. uges træning. Jeg tror faktisk jeg kan lægge hånden på hjertet og sige, at selvom jeg - i hvert fald i de fleste uger - slavisk har været ude på de 3 ugentlige løbedage, så har jeg ikke været øm i kadaveret én eneste gang.
Og det er så alligevel ikke helt korrekt. Der var den søndag morgen, hvor Yepper og jeg gladeligt drog mod Tybjergskoven, der på det tidspunkt stadig var rigelig stor til mig, når jeg løb den almindelige rute. Jeg var godt nok lidt træt den søndag morgen, og måske derfor glemte jeg at løfte benene undervejs. SLAM .... og så lå fru fiks og smart på langs på en skovsti. Når man skal gøre noget, skal man gøre det ordentligt, så jeg fik ikke bare hul på den ene side af højre hånd .... noap ... BEGGE sider af hånden fik hul. Jeg fik et - heldigvis minimalt - hul i min nyindkøbte løbetrøje, en hudafskrabning på skulderen, et par små skader ned af armen og en lidt større på hoften. Nå, men der ku' jo komme nogen og se mig ligge der, så upsadaisy og videre som om intet var hændt. Man løber godt til takten af AV .. AV .. AV .. AV !!! Jeg gennemførte, og så var der bare sæbevandet og min temmelig ømme hånd tilbage !!! Meget kan man sige om mig, men fiks ... DET har jeg sgu aldrig været !!! Til gengæld er jeg god mod børn og dyr ... nåe ja dyr i hvert fald :-)
BRUMBASSER KAN FAKTISK FLYVE HURTIGERE END VENTET .... når det gælder !
Når Jespers løbesko ikke er bandlyst pga. ryggen, så kører vi sammen ud og løber, men vi løber hver for sig. Hvis jeg nogensinde kommer op på 9 og 11 km, så bli'r det ikke før i pensionsalderen !!! Men det er jo trods alt meget hyggeligt at følges 'til og fra'.
Det gjorde vi også en tirsdag efter arbejde, hvor vi skulle løbe i Næsbyholm skoven. Jesper startede først, da han skulle løbe længst, og jeg gav ham lidt forspring, mens jeg lavede lidt opvarmningsudstrækning. Jeg skulle løbe en længere strækning end normalt, og da jeg kom igang føltes det faktisk rigtig godt og nemt. Efter ca. 5-6 min. løb ser jeg pludselig Jesper og Yepper komme løbende imod mig. Han fægtede med armene, og jeg ved jo godt, at Yepper er sød at løbe alene med, men hvis han ser sine samboer, så bli'r han et æsel. Så jeg gik ud fra, at Jespers signal betød jeg skulle gemme mig, hvilket jeg gjorde. Da de kom tættere på kunne jeg godt høre at Jesper råbte til mig, og da han var næsten henne ved mig, gik det op for mig hvad han prøvede at formidle. "Hundene er stukket af!!!". Jesper løber med sin mobiltelefon som musikafspiller, og heldigvis havde han taget den, da vores allerbedste nabo ringede for at fortælle, at hundene rendte rundt på Tybjergvej - en ret befærdet vej med hurtigt kørende trafik. SHIT !!! Vi havde 3 med på turen, så det måtte være Twister, Whobee og Stufee, der legede 'på motorvejen'. Som den fødte pessimist jeg er, var jeg naturligvis 500% sikker på at de ikke alle tre ville overleve. Jesper sagde jeg skulle løbe stille tilbage til bilen, som han så i mellemtiden ville løbe hastigt op til, få vendt og gjort klar til jeg kom. Men jeg skal ellers love for at jeg fik luft under vingerne, og i et meget hæsblæsende løb jeg hele vejen med tilbage til bilen ... SAMMEN med Jesper !!
Puh, der er langt hjem, når man ved hundene render rundt udenfor hegnet. På vej hjem ringede nogle andre fra området, og fortalte at de havde fanget en af dem - faktisk var den hoppet ind i deres bil, og de havde kørt hende hjem og sat hende ind på gårdspladsen. En anden rendte rundt bag ved vores hus, og den tredje løb på marken de på det pågældende tidspunkt stod ved. De holdt øje med hende, men kunne ikke fange hende.
Vi anede ikke hvem der var hvem, men gættede på at det var Stufee, eller alternativt Whobee, der var hoppet frivilligt ind i bilen. Vi startede med at køre op til dem, der havde ringet, og det viste sig at det var Twister de stod og holdt øje med. Hun var ikke nem at fange, men det lykkedes til sidst for Jesper. Puh ha .... en hund fanget i live !! (og på det tidspunkt tabte jeg mine lunger .... det føltes i hvert fald sådan, da jeg løb hen over marken !!).
Så hjem og se hvem der var på gårdspladsen, og det var som ventet Stufee. Whobee løb rundt på brakmarken bagved vores hus, og hun kom så snart Jesper kaldte. 32 min. efter vores søde nabos opringning (jeg havde ikke fået stoppet tidsmåleren !) var alle 3 undvegne indfanget igen og hjemme i sikkerhed. Så kan det nok være man husker at takke mange gange i sin aftenbøn. Det er bare så heldigt som det kan være ... og et under de ikke blev ramt af noget på deres vej rundt i 'kvarteret'. Det eneste vi med sikkerhed ved de blev ramt af, var noget hjortelort. Men i den situation ta'r man gerne den lugt med.
De 3 tæver var kommet ud fra en af de helt nye løbegårde. De havde simpelthen flået 3 brædder af, og møvet sig ud. Der har formentlig gået en fasan på den anden side af hegnet. Jesper kørte straks i Jem & Fix (få min. i lukketid!), og fik købt noget armeringsnet. Det er nu sat forsvarligt hhv. på og mellem træhegnet.
Det er ikke en oplevelse man glemmer lige med det samme !!!!
NATIONAL UDSTILLING I VARDE

Queenie aka Tuttelis vandt BEST IN SHOW Veteran i Varde
© Jesper eller Heidi Taymyr Holm
På min fødselsdag - den 31. maj - drog vi mod Varde, hvor kreds 11 holdt national udstilling. Vi havde fået lov til at låne Yingle med, da Henrik og Anne var i Neümünster med moster Lamse og mormoster Kjudi.
Det var mindst en million grader varmt, og vi gjorde absolut ikke andet end at sidde på vores flade popó'er og vente. Jo, Futte futtede faktisk i Føtex efter stjerneskud mv. og så gik tiden med det.
Det blev en familiær dag, for Lamse blev BIR - og iøvrigt ny INTCH - i Neümünster, og i Varde blev hendes Twisted Sister også BIR. Twisters to børn Yepper og Yingle fik cert i Varde, og samme sted blev Twister og Lamses mor BIS Veteran ... og jeg .... ja, jeg blev bare et år ældre !!!
Fødselsdagsmenuen blev indtaget på Monarch et eller andet sted mellem Varde og Ringsted - og nåe ja, det ved man jo hvad er :-)
... AND ALONG CAME JUNE

... der blandt andet stod på Roskilde Dyrskue. Her Twister, Xanadoo og Carlo
© Lise Lotte Christensen
I juni var der endnu en gang hvalpetræf, men denne gang uden Zavá, der ikke ku'. Det var også uden mig, der heller ikke ku'. Men så er det jo godt man kan se lidt af stemningen på billeder :-)
Vi var i Zoo uden hund, og til lure coursing med hund. Og så var vi i Brøndby. Hvor det i Hillerød var de gran' oldies der stod forrest, så var det ungdommen, der trådte op foran i rækkerne her. Yepper og Xanadoo fik hver deres Københavnsvindertitel og blev hhv. BIM og BIR.
Brøndby var bare første af 3 hårde udstillings weekends - de to efterfølgende kom i juli måned.
WHEN THE SHOW MUST GO ON ... AND ON ... AND ON ... AND ON !!!

Queenie aka Tuttelis - VETERAN WORLD WINNER 2008
© Jesper Holm
Nogle arbejdsdage og en gang lure coursing lå imellem Brøndby og turen til WDS i Stockholm.
Jeg var uarbejdsdygtig om fredagen, så Jesper stod for både vask og tørring af 4 hunde. Peek-a-boo skulle nemlig bruges til juniorhandling, så han skulle også lige ha' en fransk vask og strygning !
Vi havde en god tur mod det stockholmske, hvor vi fik handlet både slik og løbetøj. Mærkelig blanding, men når man har en hul tand for det ene, så bliver det andet jo også nødt til at følge med, for ellers går det da hurtigt galt !
Udstillingen gik over al forventning i vores lille dansker-lejr. Yingle og Yepper blev hhv. 4 og 2 i deres mellemklasser - iøvrigt en træls klasse, for de var præcis for gamle til juniorklassen, men til gengæld så ufærdige, som de jo helst skal være i den alder, at de ikke helt ku' hamle op med de noget tungere og mere færdige hunde i klassen. De fik dog begge excellent :-)
Lamse blev 2'er i championklassen, og reserve vinder tæve. Tuttelis blev Veteran Verdensvinder, Kjudi nr. 3 i samme klasse med excellent. Sanne vandt åben klasse og cert klassen med Sputnik og Fister blev 2'er i championklassen. Ligesom Lamse blev han reservevinder i sit køn. Og så fik vi BIR opdrætsklasse, så det var en helt perfekt Taymyr dag.
Og på nær Tuttelis, som jeg udstillede, lykkedes det for os alle at udstille egne hunde, selvom racen blev bedømt i to forskellige ringe. Der var ellers ved at være panik på, og en af planerne var, at Sanne skulle udstille Twister og Fister, mens jeg skulle udstille Tuttelis, Sputnik og Yepper. Men heldigvis nåede Sanne selv Sputnik - det havde været ærgerligt ikke selv at få den fornøjelse at vinde åben- og certklassen.
Vi boede iøvrigt for første gang - men ikke sidste - på Formule 1 hotel, og med en udgift på sølle 311 danske kroner pr. nat, så var vi glade og tilfredse. Vi fik værelse i stueetagen - lige ud til p-pladsen, så vi kunne smække bilen helt op til vinduet og lade bagsmækken stå på klem. Der er ikke mere end lige præcis det der skal være på sådan et F1 hotel, men det er hvad man skal bruge, så det var perfekt.
Udover den sædvanlige hygge i 'dansker-lejren', fik vi også talt med Mats og et par andre svenskere og nordmænd, tyskere, et par franskmænd og sågar en fra Island. Nåe ja, og så naturligvis lidt flere danskere. Det var en super god udstilling, hvor der som sædvanlig for udstillinger i Stockholms messen var rigtig godt styr på det hele. Men Whobee og jeg var relativt skuffede over hjemturens manglende tøjbamser :-(
Efter to ugers udstillinger i træk, så trænger man til pause, og det fik vi. I hvert fald nogle dage, før det gik løs igen !!!
... OG SÅ DROG VI HJEM BARE FOR AT TAGE TIL SVERIGE IGEN

Twister i Tvååker - en af 3 juli-udstillinger i det svenske (og jo, jeg HAVDE andet tøj på i mellemtiden *smil*)
© Jesper Holm
Torsdag stod den nemlig på hundevask. Inden da fangede Whobee en fasan ude på marken. Den ligger nu i fryseren og venter på at de en dag får lidt veldød - ikke selvdød, for den nåede ikke engang at dø af skræk inden Whobee slog den ihjel - pipfugl til dessert.
Ved denne hundevask var det Jesper der måtte melde pas - hans fys syntes han skulle pleje sin fastklemte nerve i lænden. Så jeg fik mulighed for payback og vaskede 4 hunde. Stufee blev afleveret hos 'farmor' Kis og 'farfar' Plys (vistnok sammen med de øvrige børnebørn :-) ), bilen blev pakket og så gik det tidligt fredag morgen mod Tvååker.
Her udstillede vi fredag og lørdag, og var i hyggeligt selskab med de danske Samojedfolk i naboteltene.
Nu har man lige vænnet sig til det nye FCI system, hvor man ikke går videre med to tæver fra samme klasse, så vi havde ikke spekuleret på at vi ku' få problemer med vores 3 tæver. Det fik vi begge dage, og Anette Myhre trådte til som uvurderlig hjælpehandler :-) Anette og lille sorte sælunge Xanadoo gik godt i spænd, og lørdag bankede de både Jesper og jeg ud af banen, og indtog pladsen som bedste tæve. Ak ja ... hvad man ikke gør for at få fingre i lidt fredagslaks !!!! *smil*
Vi havde - med vejrprofeternes udsagn in mente - forventet dage i silende regn, men det meste af tiden skinnede solen og vejret var dejligt, omend noget varmt. Det var nogle fantastisk hyggelige dage med en masse søde og smilende danskere og svenskere. Dejlig stemning !!!
Vores Göteborg'ske F1 hotel kunne - som det i Stockholm - byde på værelse i stueetage, så bilen igen nærmest kunne køres ind ad vinduet !
BORNHOLM BORNHOLM BORNHOLM ... DU' DEN DEJLIGSTE FERIEØ !!

Zmashke - 3 x BIR Baby og 2 x BIS2 Baby på Bornholm. Præcis så meget 'kun ben og ører', som de skal være i den alder for ikke at blive for meget senere hen.
© Heidi Taymyr Holm
Efter to dage in action var det ikke lysten, der drev os mod Malmö, hvor weekendens sidste F1 overnatning var mellemstation, inden vi tog til Rønne. Men når man nu har meldt til ...... Heldigvis tog vi afsted, for også i Rønne var der hygge og godt vejr. Nåe ja, der var nu tidspunkter hvor vi ærgrede os gule og blå over at vi ikke bare var kørt hjem i stedet for at runde det Bornholmske, for der var rod med færgerne, og det var ærlig talt til at få økuller over. Vi havde reservation til 20:45, men med 5-6 timers forsinkelse, ku' vi godt skyde en hvid pil efter både nattesøvn og behageligt ophold.
Vi kendte til problemerne allerede fra morgenstunden, og var enige om, at så snart racen var færdig, ville vi pakke og drage mod havnen i håb om at komme hjem i bare nogenlunde ordentlig tid.
Det blev ikke så tidligt som håbet, bl.a. fordi der lige var en praktisk ting, der skulle ordnes. I Fisters kritik stod nemlig, at han var klippet i underlinien, og eftersom det ikke er korrekt, skulle det naturligvis ikke stå der. Sanne skulle have Zmashke klar til store ring, så jeg gik med Fister over på udstillingskontoret, hvor han skulle besigtiges af to allround dommere. Naturligvis kunne de meget hurtigt konstatere, at Fister IKKE var klippet, og det blev slettet på hans kritik. Som Sanne sagde - der ku' lige så godt ha' stået at hun havde stjålet ham i Brugsen (hvad i alverden mon egentlig Fister lavede i Brugsen ... er det ikke en Kvickly der ligger i Rønne?? Hvad er der iøvrigt sket med Futte og Føtex ??? Og hvorfor er Sanne mon begyndt at stjæle ??? Find selv på flere spørgsmål eller se næste afsnit af 'The udstillingskalender'!). Der ER nu en gang visse 'faktuelle' ting, der kun bør stå i kritikker, hvis det er korrekt. Og det var det altså ikke i det her tilfælde :-)
Ja, det bringer tankerne tilbage til dengang jeg var i Sverige med Gitte Morell, og hun fik skyld for det samme. Der måtte også et par allround'ere til at bedømme pelsen, der heller ikke i det tilfælde var klippet under neden !
Godt min Gilette ladyshaver med vibrator (ja ja ... men det var den eneste damemodel de havde i Matas den dag !! .. har stadig ikke fattet idéen med det) lå i bilen. Så var der vist ingen der opdagede, at jeg havde barberet ben selvsamme morgen !!! Nå Cut Elly ... vi må videre.
Og videre kom vi ... senere end planlagt, men tidligere end frygtet. Vi var nemlig så heldige at vi fik en plads på færgen 17.15 fra Rønne .... ja og med 5½ timers forsinkelse blev det til 22.45, men det betød også at vi var hjemme 15 min. senere end vores oprindelige færge gik fra havn i Rønne. Ventetiden i Rønne blev brugt med en masse Samojedfolk, både på havnen og på en restaurant. Og så gik det egentlig hurtigere end man ku' ha' frygtet !!! Børn imponerer mig normalt ikke synderligt, men jeg må alligevel tage hatten (sutten?) af for lille Laura let på tå, der klarede den lange weekend helt fænomenalt !!!
Vi kan iøvrigt ikke erindre at vi nogensinde har vundet så meget foder på en udstilling, vi slet ikke har været til stede på *smil*. Måske skulle man sige tak til Lars, men vi si'r det nu i stedet til Anne, Sanne og Henrik. Vil I måske ha' lidt laks til gengæld ????
3 ugers udstillingsweekend med 5 udstillinger var langt om længe overstået. Det har været hyggeligt og sjovt, men vi er ved at kaste op over burgere (omend vi vekslede mellem McDonald, Burger King og Max !!!), og så trænger vi til at få et liv igen. Hvor hyggeligt det dersens udstillingshalløj end er, så er det altså også tiltrængt med en pause - gerne af længere varighed denne gang!! - for det bliver trods alt hurtigt lidt ensporet. Så nu glæder vi os til FEM ugers udstillingsfri, hvor vi måske kan lave andet end at vaske hunde, pakke bil, pakke tøj ned, op, ud og ind, slæbe, flytte, slå op og ned osv.
Men TAK for denne gang til alle de søde mennesker vi stødte på undervejs :-)
HOME SWEET HOME
Mandag foregik for en del af dagen på langs foran tossekassen (jeg sagde jo vi trængte til at få et liv !!!!!!!!!!). Mandag aften kom Marianne og afghanerne på besøg til en times hundeleg på marken. Siberians og Afghanere går faktisk ret godt i spænd, og vores banditter synes Mariannes tøser er kæmpesøde. Begge racer kan godt virke lidt arrogante, fordi de normalt ikke udviser kæmpe begejstring ved møde med andre. De har netop det dersens lidt arrogante 'jeg gider ikke beskæftige mig med dig' agtige, men derfor er det også netop sjovt at se, hvor tydeligt glade de bliver for at se hinanden.
Idag er Stufee så vendt hjem fra sin ferie hos bedsteforældrene. Vi tror da nok hun er glad for at være hjemme igen, men der er ingen tvivl om at hun lige så gerne var blevet, for ligesom alle andre børnebørn, så er det altså FEDT at være det forkælede barnebarn. Hun har haft det som blommen i et æg, men det er nu dejligt at ha' hende hjemme igen. 1½ uge er længe, og vi har savnet hende !!!
SKOVLUFTEPLADSEN I SNE

Whobee og et par bejlere
© Heidi Taymyr Holm

Fedt at være feteret !!
© Heidi Taymyr Holm

Heldigvis er hunde ikke kræsne. Mr. Cocker går ikke så nøje op i, at Xana er mere sort end hun er beregnet til at være !!
© Heidi Taymyr Holm

Jubiiii
© Heidi Taymyr Holm

Skal vi kysse ?
© Heidi Taymyr Holm

Arj, tør måske egentlig ikke alligevel
© Heidi Taymyr Holm
OG SÅ VAR DER DEN STORE LUFTEPLADS MED BEGRÆNSET MÆNGDER SNE

6 glade hunde
© Heidi Taymyr Holm

Whobee og Xana rotter sig sammen mod Yepper
© Heidi Taymyr Holm

Whobee
© Heidi Taymyr Holm

Xana og Yepper
© Heidi Taymyr Holm

... og igen ...
© Heidi Taymyr Holm

Xana, Whobee og Twister (i baggrunden)
© Heidi Taymyr Holm

Gamlingen Buus
© Heidi Taymyr Holm

Og som sædvanlig ... Stufee graver ... denne gang med munden !
© Heidi Taymyr Holm

Påskeliljer i sne !!! Ja, når man bor på landet kan det virke lidt mærkeligt at tage et billede af en fasan gennem et vindue - der er ligesom en millard af dem. Men jeg må ha' haft mine grunde !!!
© Heidi Taymyr Holm

Og så blev det slædehundekoldt !
© Heidi Taymyr Holm

Det var så her Jesper blev en anelse upopulær. Han mente at slæden var så tung og blev presset ned i sneen fordi jeg var for tung (aka fed !). Han påstår godt nok at det IKKE var det han sagde, men vi var altså flere, der hørte det .... og så er det jo ganske vist !!! *smil*
© Heidi Taymyr Holm
SÆSONAFSLUTNING I HVALSØ

Grill party comming right up !!
© Heidi Taymyr Holm

Selskabet var bedre end vejret !
© Heidi Taymyr Holm

Slikposer til børnene ...
© Heidi Taymyr Holm

Men altså kun til menneskebørnene
© Heidi Taymyr Holm
LUFTEPLADS I FORÅRSVEJR

Foo'E holder lidt fri fra 'børnehaven'
© Heidi Taymyr Holm

Yepper .... nu højtråbende eller med dårlig ånde ????!!!
© Heidi Taymyr Holm

Yepper forfulgt af Xanadoo og Foo'E
© Heidi Taymyr Holm
TV2 EAST LØBET

Xanadoo hilste på en del hunde, bl.a. denne brune labradorhvalp.
© Heidi Taymyr Holm

Arj, helt ærligt ... hvorfor skal de absolut stå og tisse i en hæk !!??
© Heidi Taymyr Holm

Nåe ... derfor. Dem der ikke ka' - eller vil! - tisse stående i det fri, må pænt stå i kø !
© Heidi Taymyr Holm

Den flyvende kameravogn !!
© Heidi Taymyr Holm

.... og Xanadoo !
© Heidi Taymyr Holm
HVALPETRÆF

Zmashke er helt klar halvbror til Yepper .... det ses tydeligt ved halebideriet !!!
© Heidi Taymyr Holm

Men så bli'r han altså også lagt ned af Zavá
© Heidi Taymyr Holm

Zavá & Zmashke
© Heidi Taymyr Holm

AV !!!
© Heidi Taymyr Holm

Zavá har muligvis mødt mange hunde allerede, men vist ikke pulihvalpe
© Heidi Taymyr Holm

Så dukkede bror Batman op
© Heidi Taymyr Holm

Ja, der er jo ingen grænser for hvor zmarte sådan nogle hanhvalpe er overfor hinanden :-)
© Heidi Taymyr Holm

To mod én
© Heidi Taymyr Holm

Hængetræ !!
© Heidi Taymyr Holm

Hm ... højt gulvtæppe !!
© Heidi Taymyr Holm
TIVOLI FRIHEDEN

I Tivoli Friheden blev Xanadoo og Whobee forelsket i en go' cigar !!
© Heidi Taymyr Holm

Mums han var da for lækker !!!
© Heidi Taymyr Holm
VARDE-UDSTILLING

I Varde fik jeg fornøjelsen af at hjælpe Dina og Morten i BIR.
© Heidi Taymyr Holm

De sagde godt nok at tæven her var ude af pels, men hun blev da alligevel BIM :-)
© Heidi Taymyr Holm

Yingle, som vi havde fået lov at låne, i haven efter udstillingen.
© Heidi Taymyr Holm

Hyggestund !
© Heidi Taymyr Holm
ROSKILDE DYRSKUE

Kollegaerne River og Zoya fik for en stund lov til at låne Husky-buret
© Heidi Taymyr Holm

River fandt sig en pudsig legekammerat !!!
© Heidi Taymyr Holm

... en rigtig lille springfyr ...
© Heidi Taymyr Holm

... og selvom River øvede sig, blev hendes rejehop aldrig helt magen til !!!!
© Heidi Taymyr Holm

Søster Shikha kom forbi, og her passer hun stand sammen med Whobee og Julie
© Heidi Taymyr Holm
FRA KONTORVINDUET

En regnfuld formiddag befandt hende her sig lige på den anden side af vores smalle vej - her fotograferet gennem ruden i kontoret. Det er nu hyggeligt at bo på landet !
© Heidi Taymyr Holm
HVALPETRÆF IGEN

I slutningen af juni mødtes Jesper og hundene med Zmashke og Batman på luftepladsen. Zavá kunne desværre ikke være med denne gang.
© Jesper Holm

Der blev nu også talt en del 'mandesnak'
© Jesper Holm

Råhygge
© Jesper Holm

... og søskendekærlighed
© Jesper Holm

Der er blevet lavet en masse gode legeting på den store lufteplads
© Jesper Holm

En noget nær nøgen mor Foo'E med sine to sønner.
© Jesper Holm

© Jesper Holm

Sara prøver at være med, men de to unge rødder har vist nok i sig selv.
© Jesper Holm

Skrænteleg - med farmand Fister i baggrunden.
© Jesper Holm

Jubiiiiii
© Jesper Holm

Og så den mere rolige hyggeleg hen mod slutningen, hvor glansen er gået af Gertrud
© Jesper Holm

Xanadoo vandt racen i Brøndby og fik derved titlen "Københavnsvinder 2008"
© Jesper Holm

Tak for kampen :-)
© Jesper Holm
NATIONAL UDSTILLING I TVÅÅKER

Twister i gruppen fredag i Tvååker
© Jesper Holm

Resultaterne bli'r noteret i baggrunden. Twister blev BIG-r
© Jesper Holm

Whobee fik en ny pink blæksprutte
© Heidi Taymyr Holm

Yepper og Twister lader klogeligt som om den ikke eksisterer - 'vi ser ikke på den'
© Heidi Taymyr Holm

Det kan godt være svært at få poterne ned igen, når man vinder sin anden BIR med få ugers mellemrum
© Heidi Taymyr Holm

Xanadoo
© Jesper Holm

I opstillingsringen - Heidi og Xanadoo uden regnvejrsbeskyttelse. Det var nemlig tørvejr på dette tidspunkt
© Jesper Holm

Få minutter inden vi skulle ind i store ring, begyndte regndråberne, og så må man jo pakke sig lidt ind :-)
© Jesper Holm

Xana fik smidt jakken inden entréen, hvorimod Heidi beholdt den på
© Jesper Holm

Xanadoo
© Jesper Holm

Her stadig i moderat regn. Så snart gruppe 5 var overstået - Xana blev BIG4 - brød helvede løs. Regnen væltede ned fra himlen, og det lynede og tordnede. Typisk at man ikke lige nåede at pakke teltet sammen, men heldigvis skulle det jo op igen dagen efter på Bornholm.
© Jesper Holm
HOME SWEET HOME

Hjemme igen og med besøg fra Afghanistan aka Glumsø
© Heidi Taymyr Holm

Yepper prøver at charmere Dolly
© Heidi Taymyr Holm

På en skala fra 1-10 ...
© Heidi Taymyr Holm

... ligger succes'n på ca. ....
© Heidi Taymyr Holm

... ET ! ... Dolly er uimponeret !
© Heidi Taymyr Holm

Det hjælper ikke at få Peek-a-boo til at råbe hende op !
© Heidi Taymyr Holm

Og det var sådan begrebet "man kan ikke se røven for bare skosåler" startede !!
© Heidi Taymyr Holm

Jesper hygger sig med Julie, mens Yepper spekulerer på om ikke den vender forkert !!!
© Heidi Taymyr Holm

Fælleshygge
© Heidi Taymyr Holm

Her er det så Sala, der prøver at imponere Whobee, og vi er vel stadig på en 1'er !
© Heidi Taymyr Holm

Yepper og Twister fletter haler
© Heidi Taymyr Holm

Yepper prøver at hænge sig fast i mors skørter ....
© Heidi Taymyr Holm

Og det lykkedes ... her hænger man godt !!
© Heidi Taymyr Holm

Hvis ikke de var mor og søn, ku' man nemt forestille sig, at de var omtrent lige gamle !!!!
© Heidi Taymyr Holm

Dolly ser op til Whobee ...
© Heidi Taymyr Holm

... og forsøger at kysse med Buus
© Heidi Taymyr Holm

Mer' gruppehygge
© Heidi Taymyr Holm

Twister ruller sig
© Heidi Taymyr Holm

Hvem kommer først, når tørsten er størst bonanza ??
© Heidi Taymyr Holm

Whobee ryster på hovedet af al det fartræs !
© Heidi Taymyr Holm

Yepper fik øje på en rovfugl, der kredsede om et eller andet over brakmarken. Tungen overlevede, men den hang der og så dum ud i relativt lang tid !!!!!
© Heidi Taymyr Holm
AND FINALLY WE PROUDLY PRESENT ....
... de fantastiske, de unikke, de uovertrufne, de vidunderlige, de eftertragtede ..... tadaaaaaaaaaaaa ....

Hallandslax !!!!!!!!!!!!!!!
(pynter på ethvert i forvejen kedeligt hjem !!!)
© Heidi Taymyr Holm
GOD AFTEN DANMARK ... HVORENTEN DU ER !